China town - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu China town - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

China town

Door: Nikki

Blijf op de hoogte en volg Nikki

01 September 2015 | Hong Kong, Hong Kong

20 kilo rond! Verdien ik daarmee een gouden reismedaille? Daar stonden we gister dan op Schiphol, met 10,5 uur vliegtuig voor de boeg richting Hong Kong voor onze overstap. Ik als ware reisleidster natuurlijk, met opa en oma (respectievelijk 71 en 70 jaar oud) achter me aan hobbelend door controles, langs mensenmassas en ander veel te ingewikkelde gebeurens voor die oudjes. Eenmaal in het vliegtuig trok de stress voor deze laatste lange reis bij ze weg en kon ook ik ontspannen! Nog even een uurtje een of andere vage computer storing in het vliegtuig en toen vertrokken we eindelijk écht.
2 films (the age of adeline & the second best marigold hotel; mocht je het je afvragen), een vliegtuigmaaltijd en 3 afleveringen family guy later ontdekte ik Taylor Swift aan boord! Na 3x (of was het toch stiekem al 4x?) haar album '1989' op repeat in het entertainment systeem was het plots al tijd voor 'ontbijt'. Om.fucking.kwart.voor.elf.savonds. Okeee dan. Dit betekende overigens wel dat we er bijna waren, en wat was die zonsopgang boven Azië mooi! Er was nog tijd voor wat tv series EN TOEN WAREN WE IN CHINA TOWN. Mijn eerste keer voet aan Aziatische bodem! En ja ze dragen hier dus serieus mondkapjes.
Onze vlucht naar Cairns vertrekt vanavond pas (lokale China tijd 19.15u; we hebben te maken met een tijdverschil van 6uur) maar we hebben chill een verblijf in een hotel bij het vliegveld. Ik zat er nog aan te denken om zonder opa en oma even Hong Kong in te gaan maar eerlijk gezegd ben ik gesloopt en zijn dat bad en 4-5uurtjes slapen hier wel een erg aantrekkelijke gedachte... (het is voor mijn gevoel inmiddels ook al kwart over 4 snachts). Die échte eerste stapjes in Azië, die bewaar ik wel voor een volgende reis!

  • 01 September 2015 - 18:27

    Wilco:

    Goed bezig nikki! Inderdaad Azië komt nog wel een keer!
    Jullie zullen nu wel in Australië zijn, veel plezier en groetjes aan die oudjes! :)

Tags: Hongkong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5518

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: