Dag 8 t/m 10. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu Dag 8 t/m 10. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

Dag 8 t/m 10.

Door: nikkibolleboom

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Tegen de 30 graden en geen kans op neerslag, me gusta! Hier kan ik wel aan wennen, helemaal met die berichten over het kutweer in Nederland. Je weet dat je goed bezig bent als de Spaanse leraressen je complimenteren met het verkleuren van je huid, ik heb ze ingehaald ghehe! Sinds gister is helaas een klein stukje van mijn schouder gaan vervellen, dus ik probeer nu regelmatig een olijvencrème te smeren (helaas ben ik al mijn crèmes vergeten mee te nemen :S).
Eens kijken, mijn laatste verslag was van afgelopen zondag. Ik ben toen dus naar het park geweest en heb daar een beetje uitgerust en een klein beetje gestudeerd. Daarna zijn we heel slecht bij de Burger King gaan eten omdat we echt even snel iets naar binnen wilden schuiven om een keer op tijd thuis te zijn. Het plan om op tijd te gaan slapen mislukte helaas, omdat mijn huisgenoten mij voor waren in de badkamer :(. Wat zal ik dat straks thuis toch weer extra waarderen, het wonen zonder huisgenoten! Deze week vallen de lessen me een stuk zwaarder door het met de dag moeier worden XD. Maandag bleek dat mijn ene klasgenoot toch nog een week bleef, en daarnaast heb ik er een nieuwe NLs meisje bijgekregen. Verder hebben we de dag gevuld met luieren bij het zwembad. Helaas wel een stuk lopen en daar was mijn voet niet zo blij mee. Daarom ben ik 's avonds maar even thuis gebleven en heb ik gazpacho uit de supermarkt uitgeprobeerd: geen succes. Gelukkig had ik nog een stukje stokbrood. Gister zijn we na school gaan lunchen bij Delicatessen, daar hadden ze de beste wijn die ik hier tot nu toe heb gedronken. Daarna gechilld aan het park en 's avonds weer uit eten geweest. Vandaag ben ik echt zooo moe dat ik net even 1,5 uur geslapen heb. Pffoe dat was me toch even moeilijk opstaan weer :S. Maar er moet toch ook nog even gestudeerd worden voordat ik vanavond weer met mijn amigos afspreek. We gaan naar een visrestaurant. Ik, vis? We gaan het proberen. Ik heb hier al 2x revuelto de gambas op, roerei met garnaaltjes, en dat was prima te doen. We gaan het zien! Nu weer aan de studie, huiswerk maken en daarnaast nog even zelf wat woorden en werkwoorden doen.
O! En ik heb me vandaag ingeschreven voor weer een excursie, zaterdag naar Segovia en Avila! Lijkt me hartstikke leuk, nadeel is alleen dat we al om 8(!)uur vertrekken. Dat wordt vrijdag dus niet mee uitgaan zoals eigenlijk het plan was :(. Ach, dan donderdag maar :P.

  • 11 Juli 2012 - 16:53

    Riet:

    Weer heel wat beleefd van de week.
    En wat denk je van de warmte dat mat ook heel erg af de Spanjaarden houden niet voor niks siesta, dus Nikke rustig aan. Je trip naar de Stad Segovia met de tuinen van Alcazar de Kathedraal Santa Maria ook niet verkeerd en het koninklijk Paleis prachtige gebouwen allemaal er is daar nog genoeg kultuur op te snuiven. Veel plezier en goed smeren, dan komt het zeker goed, hier komt het iedere keer met bakken uit de hemel dus geniet van de zon.
    Dikke kus van mij.

  • 11 Juli 2012 - 16:53

    Riet:

    Weer heel wat beleefd van de week.
    En wat denk je van de warmte dat mat ook heel erg af de Spanjaarden houden niet voor niks siesta, dus Nikke rustig aan. Je trip naar de Stad Segovia met de tuinen van Alcazar de Kathedraal Santa Maria ook niet verkeerd en het koninklijk Paleis prachtige gebouwen allemaal er is daar nog genoeg kultuur op te snuiven. Veel plezier en goed smeren, dan komt het zeker goed, hier komt het iedere keer met bakken uit de hemel dus geniet van de zon.
    Dikke kus van mij.

  • 12 Juli 2012 - 17:08

    Alice:

    He Nikki! Ik zit hier bij je opa en oma je verslagen te lezen. Mooie avonturen, geniet ervan en ik ben jaloers op je!

  • 12 Juli 2012 - 17:21

    Opa En Oma V.:

    Hallo Nikki. Wat fijn dat je het naar je zin hebt. We lezen graag je verhalen en wij zouden ook wel zo'n reis willen maken als jij, maar dan zonder taalstudie en met iets meer slaap. En oja ook geen paarden hoor, alleen de paardekrachten in een mooie auto. Mooi dat je weer het gestolen geld terugkrijgt; dat zal ook wel weer gauw op zijn daar met jouw avonturen. Hier alles verder goed. Neem je wel het mooie weer mee terug naar huis straks? Veel plezier nog en tot gauw. opa en oma V

  • 18 Juli 2012 - 05:30

    Papa:

    Als ik het zom lees, slaap jij 24 uur achter elkaar als je thuis komt.
    Veel plezier nog dame. Liefs papa xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 5540

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: