Dag 18 t/m 22 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu Dag 18 t/m 22 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

Dag 18 t/m 22

Blijf op de hoogte en volg Nikki

23 Juli 2012 | Spanje, Madrid

De tijd is echt te snel gegaan. De koffer staat alweer open om zo ingepakt te worden voor de terugreis naar Nederland. Morgen ga ik na een geweldige 3,5 week Spanje weer weg. Ik wil niet!
Donderdag heb ik mijn test gehad op school: een 8,2 voor nivel elemental :D! Sobresaliente! Ik heb nu dus zo goed als A2 afgerond. Ik moet nog wel een klein beetje wat dingen doornemen en herhalen, maar daarna ga ik proberen om in Nederland op niveau B1 in te stromen. Er beginnen in oktober weer cursussen op de uni. Zin in! En daarna staat op de planning om in februari weer het Spaanse op te gaan zoeken :D!
Vrijdag was echt een kut dag. Donderdag waren we uitgegaan als afscheid voor mij en Evy. Echt een super avond! De dag erna dus wel mega brak en muy triste omdat we bijna weg moesten. Iedereen 100x gedag gezegd, echt naar. We gaan zeker nog een keer terug! 's Avonds zijn we voor de laatste keer bij Encina gaan eten, echt het beste van Salamanca daar! En oeps, daarna toch nog maar 'even' uitgegaan. Zaterdagochtend dus een klein beetje gestressed mijn koffer inpakken, helemaal toen 1 van de 2 ritsen klem kwam te zitten en waardoor er nu een stuk rits van mijn koffer kapot is :S. Ik heb net hier in Madrid even wat tape gekocht, dus als ik morgenochtend naar het vliegvertrek gaan we die 15/20 cm die open staat even dichttapen.
Zaterdag nog wel even gaan lunchen met de mensen die nog niet weg waren, want mijn bus ging pas om 4u. Weer afscheid nemen daarna dus. Pffoe ik voelde me helemaal misselijk ervan, echt heimwee gelijk al! Wel helemaal goed aangekomen in Madrid. Deze keer maar met de taxi verder gegaan in plaats van met de metro gezien mijn voorgaande avonturen daarmee. Mijn kamer is dikke prima en de stad bevalt ook beter dan verwacht. Ik heb hier zown hop on/off buskaart voor 2 dagen genomen, dus ik heb de metro helemaal over kunnen slaan, jeej :D! Ik heb ondertussen alles wel zo'n beetje gezien. Gister toen ik eind van de middag het Del Prado museum in wilde stond er een enorme rij van minstens een uur om het hele museum heen, omdat hij 's avonds 2 uur gratis entree heeft. Nou, dan probeer ik het later wel dacht ik. Daarvoor wilde ik eigenlijk al naar het natuur historisch museum, maar die is helaas dicht voor renovatie. Toen ben ik maar het Koninklijke Paleis in geweest, erg mooi! Helaas mocht ik daar binnen geen foto's maken. Ook gelijk maar even de tuinen ernaast meegepakt. En toen was de dag al weer zo'n beetje voorbij. Ik had smiddags heel gezellig in mijn uppie goed Spaans geluncht, dus even snel wat fixen bij een 24h winkel en nog wat foto's proberen te uploaden en dat was zondag in Madrid. Vandaag het Plaza Mayor hier bekijken, die het mooiste van heel Spanje schijnt te zijn. Nou, om eerlijk te zijn vind ik die van Salamanca veel mooier! Daarna doorgelopen naar Puerta del sol en onderweg nog even snel een Spaans ontbijtje/brunch met roerei en champignons opgepikt. Toen ben ik toch maar echt naar het Del Prado gegaan. Erg mooi, maar wel veel schilderijen van hetzelfde steeds. Heb me er wel mooi 2 uur vermaakt. Daarna een beetje in de buurt rondgewandeld. De kerk naast het museum is ook erg mooi en het grote park (Retiro) gegaan. Later ben ik voor de laatste keer een bus op gegaan, deze keer voor de verlengde route die slechts 2x per dag gaat. Die duurde dus ook een stuk langer dan de anderen, dus daarna was ik flink kapot. Nog even langs de Corte Ingles en maar weer op weg naar mijn hotel. Mijn koffer staat me nu echt enorm aan te staren, dus laat ik maar eens beginnen met het netjes puzzelen van al mijn spulletjes en uitvogelen waar ik morgen nog gemakkelijk bij moet kunnen.

Nederland, morgen ben ik er weer! Hopelijk zal ik het niet al te koud gaan hebben, ik ben aardig gewend geraakt aan rond de 35 graden en de hele dagindeling hier.

  • 24 Juli 2012 - 09:13

    RietRier:

    dsvjnhdfhnbo;i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 5534

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: