Dag 11 t/m 17 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu Dag 11 t/m 17 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

Dag 11 t/m 17

Door: nikkibolleboom

Blijf op de hoogte en volg Nikki

18 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Oeps, mijn laatste verslag is alweer een week geleden. Tja, we hebben ook weer veel te doen gehad! Vorige week woensdag heb ik dus gambas (de grote die je moet pellen, hier noemen ze namelijk alles van mini garnalen tot die grote units gambas) gegeten. De foto's hebben jullie vast al op facebook gezien. Was best wel prima te doen, al waren ze niet zo lekker als de gambas die ik de dag erna gegeten heb bij de kookles op school! Mijn lerares Spaans ging 's avonds voor de liefhebbers laten zien hoe je dus een echte paella maakt. Ohh best lekker! Ik heb toen dus ook voor het eerst calamares geprobeerd. Vond ze wel te eten, maar ik zal ze niet in een restaurant bestellen. Vanaf donderdagmiddag heb ik rondgelopen met buikpijn, waarschijnlijk een samenspeling van de warmte, mijn medicijnen voor mijn ontstoken pezen in mijn voet(en) en de gambas van woensdag, die na vergelijking met die van donderdag, eigenlijk niet zo heel goed waren. 's Avonds met het uitgaan ben ik dus maar niet tot al te laat geweest. Wel hebben we nog even dé tent met chocolat con churros opgezocht! Heerlijke warme of koude (ik had koude, jamm!) chocolademelk met churros dus.
Vrijdag, vrijdag, wat heb ik toen ook alweer gedaan? Ik zou het echt niet meer precies weten. Volgens mij zijn we ergens gaan lunchen en ben ik daarna even siësta gaan houden om de buikpijn ff niet te voelen. Het was de laatste avond hier van iemand van mijn school, dus daar hebben we afscheid van genomen. Niet tot heel laat, want de volgende dag stond een lange excursie voor de boeg! Zaterdag vertrokken we dus om 8u 's ochtends naar Segovia. Heel erg mooi; aquaduct, kasteel, uitzicht. We hebben daar tot smiddags vertoeft en lekker geluncht. Daarna vertrokken we naar Avila, waar we helaas een kerk die op het programma stond niet in konden. Jammergenoeg was er ook geen tijd om de grote stadsmuren op te gaan, want we moesten alweer aan de terugreis naar Salamanca beginnen. De dag was by the way nog niet voorbij. Klaarmaken voor de avond en weer verder gaan! En hoe XD. Gatsby, Camelot, Gatsby, Camelot, Cubic en Camelot again. En toen was het 7uur. Haha wat een fantastische avond was dat! Tja, hoe de zondag vervolgens is verlopen kunnen jullie natuurlijk zelf wel invullen. Wel braaf nog even aan de studie geweest natuurlijk en 's avonds met een aantal van school nog even de deur uit gegaan. Vanaf zondag zit ik zonder medicijnen voor mijn ontstoken pezen. Dat ging 2 dagen best wel prima, maar nu met die 35 graden is de zwelling dus weer terug en sinds gister zit de ontsteking nu dus ook in de pezen van mijn linkervoet. Dus echt wat rustiger aan doen nu. Dat komt wel goed uit met de aankomende test. Vanaf maandag hebben we de verhouding studeren/andere dingen dus even omgegooid. Of beter gezegd, beter gecombineerd. Zodra de les klaar was zo snel mogelijk de school verlaten. Chaos crisis in de zaal, niet normaal! Er is een groep Koreanen en een klas Afrikanen begonnen op onze school. Alles is dus helemaal omgegooid en waar de school eerst een zone van rust en concentratie was, was daar nu helemaal niks meer van terug te zien. Dan maar lekker naar buiten en leren op een terras! Wel in de schaduw, want deze week is het rond de 35 graden (vandaag zelfs nog meer!). Omdat we even geen zin meer hadden in al die drukte, ben ik 's avonds met 2 vriendinnetjes bij mij thuis een filmpje gaan kijken. Dinsdag en vandaag weer de terrassen verkennen. Gister viel de warmte ons alleen even zooo zwaar dat ik smiddags even terug de school in ben gegaan om in een leeg lokaal aan mijn huiswerk te werken terwijl ik wachtte op een vriendin die nog een middagles had. 's Avonds natuurlijk wel weer het gebruikelijke eten en drankjes doen.
Vandaag was het daarentegen wel weer te doen op een terras met koffie, clara con lemon en pinchos. Nu even heerlijk wat uurtjes thuis. Eindelijk even tijd om weer een verslag te plaatsen. Zo lekker even een filmpje kijken met Caballo!, en hopelijk dan écht een keertje op tijd naar bed. We zullen zien of het deze keer wel gaat lukken :P.

Oowwww wat gaat de tijd toch snel, nog maar een paar dagen hier :( Al zullen de gemakken van thuis ook wel weer fijn zijn. Het wordt dan even een paar dagen huisarrest om mijn voeten rust te geven om te genezen. Mijn amiga hier heeft hetzelfde gehad, en bij haar duurde het een paar maanden. Tijd om even rust te nemen dus na al deze avonturen ;).

  • 18 Juli 2012 - 17:12

    Riet:

    Nikki je moet zeker niet te koude drankjes drinken daar krijg je geheid buikpijn van en je kunt aan de rees gaan je maag krijgt zo een klap.
    Wat je ontsteking betreft waarom ga je daar niet naar de dokter toe je bent toch verzekerd, zo krijg je het niet onder de knie, vraag op school waar of je naar een arts toe kan ik zou het doen krijg je tenminste weer medicijnen.
    Je moet nog haast een week zie maar.
    Wel weer veel beleefd allemaal, leuk geschreven ik blijf je volgen dikke kus van mij doei XXX

  • 18 Juli 2012 - 17:40

    Nikki Bolleboom:

    Ik heb een leeg diclofenacdoosje teruggevonden, dus daar ga ik morgen na school even mee langs de apotheek. Volgens mijn lerares moet het dan wel mogelijk zijn om ze gewoon weer mee te krijgen. Ik heb voor nu een zak bevroren erwten op mijn voeten, lekker afkoelen :P

  • 18 Juli 2012 - 17:55

    Riet:

    ik heb een hielspoor en daar gebruik ik ook Diclofenac 75 mg. helpt uitstekend.
    Ga naar de apotheek toe.
    ga je zelf niet zitten pesten voor die paar dagen, komt goed. doeiiiiiiiii xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 5538

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: