De heenreis - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: nikkibolleboom

Blijf op de hoogte en volg Nikki

01 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Gisteravond nog heerlijk met het vadertje wezen eten en naar de bios geweest (Spiderman!), maar vanochtend ging het dan echt gebeuren! Om half 8 was het opstaan en richting Schiphol. Dikke prima allemaal, en tot zover nog niks vergeten mee te nemen. Het vliegtuig ging iets later dan gepland de lucht in, maar daar ontkom je haast niet aan. Laten we het er maar op houden dat alles prima ging. Tot een zeker metrostation in Madrid.. Ik moest vanaf het vliegveld met de metro naar het busstation, om de reis richting Salamanca te vervolgen. Toen ik dus mijn überzware koffer (ja halloww, ik ga 3,5 week weg :P) een trap naar boven aan het sjouwen was, met mijn nog kreupele poot door ontstoken pezen, heeft dus iemand in mijn handbagagetas die over mijn schouder hing gegraaid, en al mijn briefgeld (100euro dat voor de metro, bus, taxi en eten bestemd was) in het niets laten verdwijnen. Gelukkig was hij (of zij?) toch nog wel zo aardig om mijn portemonnee weer terug te stoppen zodat ik later gewoon nog geld kon pinnen om mijn reis te vervolgen. Wel een behoorlijk kutte start van deze reis zeg :s. Bellen met de Madridse politie levert alleen een Spaans antwoordapparaat op. Interpolis was wel behulpzaam, maar veel verwacht ik er niet van terug. Goed, vervolgens bij het busstation nog 2,5 (:O!) uur moeten wachten op de bus naar Salamanca, die er in plaats van 2,5 uur ineens 3,5 over besloot te doen omdat er onderweg langs allerlei dorpjes gestopt ging worden. Leuk. Ondertussen probeerde ik de huisbaas van mijn gedeelde appartementje in Salamanca te bereiken om door te geven dat ik later aan zou komen om de sleutel in ontvangst te nemen. Geen gehoor... Dan maar gewoon direct met de taxi naar het adres toe en zien wat er gebeurd. De eerste Nederlander ben ik toen tegenkomen en heb toen even de taxi een stukje gedeeld. Toch wel vertrouwd zo even tussen al die Spanjaarden die dus toch geen Engels spreken (of gewoon te irritant zijn net als al die Fransen en het gewoon vertikken). Na een paar keer bellen komt er een mini Aziatisch jongetje de deur open doen en ben ik om half 10 's avonds toch eindelijk op mijn bestemming aangekomen. Huisgenoot #1 blijkt dat uiteindelijk te zijn. Heel schattig hoor, maar dingen proberen uit te leggen over de buurt en hoe alles werkt als je en geen Engels en geen Spaans spreekt, en ik geen Chinees of Japans of weet ik veel waar hij vandaan komt, dat gaat lastig. Mijn andere huisgenoot is een Spaans meisje die Geneeskunde studeert en wel goed Engels spreekt. Zij slaagt er uiteindelijk gelukkig wel in om de huisbazin aan de telefoon te krijgen, een oud vrouwtje die geen Engels spreekt en mijn ingesproken berichten dus niet heeft weten te ontcijferen en eigenlijk ook helemaal vergeten was dat ik vandaag aan zou komen en at the moment dus ergens voetbal aan het kijken was. Goed, ze zou na de wedstrijd toch nog snel even langskomen, want het is wel zo fijn om in een schoon bed te slapen in plaats van op een kaal oud matras. Jeej mijn bed is nu dus helemaal klaar, want tijdens het schrijven is ze langsgekomen! Er wordt hier in de stad nu druk gefeest in verband met de overwinning bij het EK. Ik vanavond even niet. Na deze 13 uur durende reis ben ik lichtelijk gesloopt. Even wat spulletjes bij elkaar zoeken en dan wordt het lekker slapen, hoop ik. Ik ben benieuwd hoe het morgen allemaal zal lopen! En of ik nog een supermarkt tegenkom op weg naar school, want helaas was nu dus alles net dicht. Nu dus even maar het risico nemen met water uit de kraan drinken, volgens mijn Geneeskundige huisgenoot zal ik er niet dood van gaan.

Weltruste vanuit Salamanca!

xxNikki

  • 02 Juli 2012 - 06:01

    Riet:

    Leuk verslag Nikki,
    Je hebt weer een hele ervaring achter de rug, vindt het wel knap van je hoor, je stort je toch maar weer in het avontuur. wat de metro betreft daar lopen ze er juist op, de reizigers met de koffer en tassen bij zich die zijn een makkelijke prooi voor dieven, helaas die zijn er overal om je duur verdiende centjes te stelen. Maar Nikki weer wat geleerd uitkijken ze lopen overal helaas.
    Morgen pluk de dag weer een nieuw avontuur beleven hopelijk is dat wel leuk. Van dat water ga je niet dood smaakt alleen niet zo lekker als bij ons helaas vandaag flessen kopen smaakt beter. Lieve Nikki ik kijk weer uit naar je volgend verslag, blijf leuk schrijven dikke kus van mij, en geniet van alles wat je doet. liefs Riet
    0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 5538

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: