Dag 1 op school. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu Dag 1 op school. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

Dag 1 op school.

Door: nikkibolleboom

Blijf op de hoogte en volg Nikki

02 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Oke, ik hou het in dit verslag kort, want mijn internetverbinding op mijn kamer is echt heel pauper: 1 of 2 streepjes waarbij zo nu en dan ineens een hele tijd alle verbinding wegvalt (ik denk dat mijn Aziatische huisgenoot zit te gamen ofso, aangezien hij het grootste deel van de dag op zijn kamer doorbrengt). O geweldig, terwijl ik dit typ (half 12 's avonds) valt mijn internet dus weer weg. Goed, om dus even kort te vertellen over mijn dag. Ik heb vandaag vrij gemakkelijk mijn school kunnen vinden. Onderweg snel een flesje water en een croissantje gekocht, want ik had natuurlijk niks te drinken en eten in huis. Eenmaal op school moest ik een test doen om te kijken in welke klas ik geplaatst zou worden. Het resultaat is 'nivel elemental'. Niet de beginnersklas dus, jeej! Wel lastig, want ik kom direct in een klas die al een paar weken bezig is op dat niveau, dus ik loop al een beetje achter.. Ik hoef van de lerares geen huiswerk te doen, maar ik ben wel van plan om zelf nog wat in te gaan halen, als ik tijd heb. O, trouwens, toen ik aankwam op school dacht ik eerst dat ik verkeerd was, want ik zag 2 nonnen in de gang staan! Nou blijkt dus dat die gewoon ook Spaans aan het leren zijn XD.
Na school ben ik samen met een Frans meisje van school (die bijzonder goed Engels kan!) op zoek gegaan naar een supermarktje om even wat fruit enzo te halen. Terug op mijn kamer geprobeerd wat bij te leren via internet, maar dat deed het dus niet. Toen maar weer terug naar school want we kregen een toeristische rondleiding door de stad. Heel mooi allemaal! Wel jammer dat een van de leraressen van school alles in het Spaans vertelde en ik dus de helft niet begreep. De leraressen spreken namelijk geen of bar slecht Engels, dus het is meteen het diepe in. Na de rondleiding met een groepje mensen nog wat gaan hangen op een terras om bij te komen (mijn voet met nog steeds ontstoken pezen ging weer lekker dwarsliggen) en daarna nog een hapje gaan eten. Je kan dus bij een drankje een picho bestellen, een soort tapas, voor iets van 2euro. Lekker goedkoop avondeten bij elkaar scharrelen zo dus :P.
Morgen weer om kwart voor 8 op, dus laat ik maar gaan afsluiten. Hmm, even wachten tot mijn internet miraculeus weer heel even terugkomt zodat ik dit kan uploaden!

xxNikki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5533

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: