Dag 2 en 3. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3. - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nikki Bolleboom - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3.

Door: nikkibolleboom

Blijf op de hoogte en volg Nikki

04 Juli 2012 | Spanje, Salamanca

Jezus wat ben ik al moe van deze eerste paar dagen! Nog niet helemaal gewend aan dat Spaanse ritme. Vroeg opstaan, en waar de Spanjaarden de middag gebruiken om bij te slapen, zit ik lekker in het zonnetje met een Nederlands schoolgenootje om ons huiswerk te maken. Gister al lekker bruin geworden tijdens de middag en daarna een Spaanse film gekeken op school. Heel raar was dat XD. Vervolgens weer het terras op met nog meer mensen van school voor cañas of claras con lemon met pinchos (een soort van tapas die je bij bier krijgt). Daar hebben we ons avondeten zo'n beetje mee bij elkaar gescharreld. Daarna was ik pas weer rond middernacht thuis en voor je dan in bed ligt ben je weer een uur verder natuurlijk. O, wat ik dus nog niet verteld had, ik woon op een heuvel (trappen) en op de 4e verdieping zonder lift (nog meer trappen jeej!) maar het is hier verder wel prima, vandaag heb ik zelfs ontdekt dat er een wasmachine is die ik gewoon kan gebruiken! Mijn bed is zown ding dat je uit een kast kan klappen, en super raar XD. Ach, ik ben steeds zooo moe na zown dag vol omschakelen tussen Spaans, Nederlands en Engels, dat ik toch wel in slaap val.
Vandaag was ongeveer het zelfde als gister, behalve dan dat ik met een groepje van school ben gaan paardrijden in de omgeving van Salamanca! Wauuwwww echt super was dat! Totaal geen ervaring natuurlijk, maar het ging best goed :D! Als er een van de komende woensdagen die ik hier nog ben, nog een keer mensen van school heen gaan, ga ik wellicht nog wel een keertje :). Na het rijden stonk ik natuurlijk enorm naar paard, maar we hadden dat zelf niet door omdat iedereen natuurlijk gereden had. Lekker door de supermarkt banjeren met een meurlucht dus XD. Nu lekker weer schoon en een stokbroodje belegd met knoflook, tomaat en kaas, echt héérlijk! Ik moet dus wel nog even snel mijn huiswerk af gaan maken, want daar had ik vanmiddag dus niet genoeg tijd voor. En mn groepje amigos de escuela zitten nu dus al een uur op een terras gezellig. Snel opschieten dus en wellicht nog snel even naar buiten voor een drankje en dan is het weer op naar morgen!

  • 04 Juli 2012 - 20:22

    Riet:

    Leuk verhaal Nikki, waar haal je de energie nog vandaan om paard te rijden.
    Wel stoer van je dat je dit allemaal doed. blijf leuk schrijven liefs xxx

  • 04 Juli 2012 - 20:22

    Riet:

    Leuk verhaal Nikki, waar haal je de energie nog vandaan om paard te rijden.
    Wel stoer van je dat je dit allemaal doed. blijf leuk schrijven liefs xxx

  • 04 Juli 2012 - 21:19

    Nikki Bolleboom:

    Het was echt heel gaaf Riet! Nu helaas nog steeds met mijn huiswerk bezig. Die verleden tijden in het Spaans blijven maar moeilijk hangen en het wekkertje gaat alweer om kwart voor 8 :s. Achjaa, morgen weer lekker nóg bruiner worden in het zonnetje :). Gelukkig is het op school wel lekker cool ('s ochtends is het zelfs een beetje koud).

  • 05 Juli 2012 - 14:52

    Kees :

    Het gaat je goed af dame, veel plezier en volgens mij kom je helemaal niet terug na 19 dagen.
    Liefs papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5537

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 30 September 2015

AUSSIE

01 Juli 2012 - 24 Juli 2012

Spaans leren in Salamanca!

Landen bezocht: